روش تمیز کردن چرخ خیاطی

10421

آموزش خیاطی در  سایت  بانو آنلاین

آموزش خیاطی

آموزش قلاب بافی

آموزش  بافتنی

چرخ خیاطی نیز مانند هر وسیله دیگر در زندگی ما برای درست کار کردن و بالا بودن عمر مفید آن نیاز به نگهداری مناسب دارد. با‌ رعایت‌ نکات ‌‌‌‌زیر و انجام دادن آنها ‌بعد ‌از ‌هشت الی ده ساعت‌‌ استفاده ‌‌از‌ دستگاه، می‌توانید نسبت به دوام چرخ و لذت خیاطی کردن مطمئن باشید.

وسایل مورد نیاز:

یک تیوب روغن چرخ خیاطی

اسپری هوای فشرده

موچین کوچک و ظریف

 برای شروع تمیز کردن چرخ خیاطی کافیست :

۱- ابتدا چرخ خیاطی را از برق بکشید. سپس با احتیاط سوزن، قرقره و ماسوره را درآورید.

۲- بهتر است از قسمت‌های ظاهری دستگاه شروع کنید. پرزهای دستگاه را به آرامی با دستمال نرمی که پرز ندهد، پاک کنید. لکه‌های کثیف و سفت شده را با پارچه نم‌دار و صابون ملایم تمیز و پاکیزه کنید.

۳- از یک برس کوچک یا اسپری هوای فشرده برای تمیز کردن جاهای ظریف، درزها و قسمت‌هایی که دست به راحتی به آنجاها نمی‌رسد و پاک کردن پرزهای آن‌ها، استفاده کنید.

۴- صفحه متحرک چرخ را تا جایی که امکان دارد، به طرف خود بکشید. بعضی از این صفحات با ضربه باز می‌شوند و بعضی لازم است پیچ آن‌ها باز شود و به راحتی باز شده تا تمیز شوند.

۵- پرزهای داخل چرخ خیاطی و پرزهای و روی ماسوره را با اسپری هوا یا برس گردگیر تمیز کنید بطوری که هیچ گونه پرز و کرکی بر روی آنها باقی نماند.

۶- پرزهای باقی‌مانده دور جاماسوره‌ای و قسمت‌های فلزی را با یک موچین تمیز کنید. این پرزها به مرور می تواند باعث از کار افتادگی چرخ خیاطی شما شود.

۷- یک یا دو قطره روغن در جای مخصوص چرخ خیاطی بریزید. این مکان با توجه به مدل چرخ خیاطی در دفترچه یا روی دستگاه مشخص شده است.

 برای انجام دادن راحت تر این کارها :

– جایی را برای کار انتخاب کنید که نور کافی داشته باشد تا به راحتی همه جای چرخ را ببینید.

– بهتر است برای جاهای ظریف به جای برس گردگیر، از گوش پاک‌کن استفاده کنید.

– بعد از روغن‌کاری چرخ خیاطی ، ابتدا دوختن را روی پارچه‌های اضافه انجام دهید تا روغن اضافی گرفته شود و پارچه اصلی شما خراب نشود.

– حداقل سالی یک بار ماشین را به سرویسکار حرفه‌ای نشان دهید تا ایرادات سطحی و جزئی چرخ را برطرف کند.

 منبع :همشهری آنلاین

درباره ی مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *